Google stopt met advertenties aan de rechterkant

Google heeft sinds een paar dagen de wijze waarop advertenties op de zoekresultatenpagina worden weergegeven flink veranderd. Met uitzondering van Shopping resultaten worden op een desktop of laptop aan de rechterkant niet langer advertenties getoond. De 2 à 3 resultaten aan de bovenkant worden uitgebreid naar maximaal 4 stuks. Aan de onderkant worden maximaal 3 resultaten vertoond.

Google bevestigde dit vrijdag 19 februari aan Searchenginland. Afgelopen dagen had ik tijdens het Google Digitale Werkplaats event de kans om zowel Googlers als collega’s over deze wijziging te spreken. Unaniem wordt deze wijziging als ‘huge’ bestempeld. De wijziging zal, zeker initieel, impact hebben op de CTR’s, CPC’s en gemiddelde posities. Het is zeker raadzaam de performance van je adwordscampagne voor en na deze wijziging te vergelijken. Feel free om me te benaderen voor een toelichting op de wijziging of de (potentiële) gevolgen te bespreken.

Schermafbeelding 2016-02-24 om 15.43.42

Share your thoughts