O2 Media

O2 staat voor Online Oxygen.

In 2003 vertelde Reinier Evers op een online conferentie een gepassioneerd verhaal over een trend die hij met zijn bedrijf trendwatching.com waarnam. Hij noemde deze trend Online Oxygen. Zijn verhaal illustreerde hij met video-interviews van tieners in Singapore die het dilemma kregen voorgelegd wat ze zouden kiezen als ze de keuze moesten maken tussen een dag geen eten of een dag niet online zijn. Unaniem kozen ze voor een dag niet eten. De trend die Reinier signaleerde was dat ‘online access anywhere / anytime’ een eerste levensbehoefte was geworden.

De centrale vraag die 14 jaar geleden werd gesteld is nog steeds actueel: So is your business ready to deal with consumers (and employees!) who thrive on ONLINE OXYGEN? Wij begrijpen dat ‘online’ van levensbelang is voor uw bedrijf of organisatie. Wij zijn geen traditioneel online bureau dat pretendeert alle expertises onder één dak te borgen. In plaats daarvan kiezen we voor samenwerkingen met specialisten die minimaal 10 jaar ervaring hebben in hun vakgebied en hun sporen hebben verdiend. Wij hebben geen kantoor op de Zuidas, account managers, secretaresses, lease-auto’s of andere kostbare overhead. U betaalt bij ons voor de expertise van de specialisten! Zo heeft u de zekerheid dat uw online activiteiten uitsluitend in handen zijn van zeer ervaren mensen.

Ik kom graag bij u langs om de voordelen van deze werkwijze toe te lichten. Gun uw organisatie een frisse online zuurstof boost.

Services

O2 Media beheert uw Google Adwords en Bing Advertising Pay Per Click campagnes, ondersteunt uw interne SEA specialisten en traint uw medewerkers. O2 Media is gecertificeerd Google Partner.

Krijgt uw Adwords campagne de aandacht die het verdient? Kent u het verschil in conversie tussen uw branded en non-branded campagnes? Is het mobiele verkeer in uw campagne even transactiegericht als het desktopverkeer? Zet u RLSA en GSP al effectief in? Is de huidige biedstrategie de meest efficiënte? Zomaar wat vragen waarop de antwoorden het verschil maken in uw campagne.

Neem vrijblijvend contact met mij op om uw campagnes te laten reviewen en ik geeft aan hoe uw campagnes kunnen worden verbeterd. De kans is groot dat het rendement op uw campagnes kan worden verhoogd.

De performance van uw online marketingactiviteiten kan altijd beter. Laat mij u helpen uw ambities te overtreffen.

Wilt u de ROI op uw marketingactiviteiten verbeteren? Kunt u hulp gebruiken bij de selectie van uw online marketingkanalen, -partners, bureaus en technieken? Worstelt u met uw marketing / business KPI’s, of de meetbaarheid daarvan? Ik sta u graag bij. In de loop der jaren heb ik veel bedrijven bijgestaan, van financiële dienstverleners en publishers tot retailers en een politieke partij. Mijn voorkeur gaat uit naar een hands-on operationele samenwerking. De strategie uitwerken is één, het uitvoeren van de strategie een heel andere kwestie. Ik geloof in het adagium ‘Put your money where your mouth is’; werk de strategie uit én voer deze uit. Ik sta voor aantoonbare resultaten en maximale accountablility.

Waarschijnlijk is uw onderneming bij het inrichten van de online marketing niet over één nacht ijs gegaan. De responsive website, SEO en SEA, Analytics, end-to-end tracking, allemaal aspecten die de nodige tijd hebben gevergd.

Op enig moment rijst de vraag of alles nog up-to-date is en of de partners en bureaus met wie wordt gewerkt u het maximale rendement leveren. Wij houden uw online marketingactiviteiten graag eens tegen het licht. O2 Media is volledig onafhankelijk waardoor wij een objectieve blik kunnen werpen op de markt en uw organisatie.

Krijgt conversie-optimalisatie binnen uw organisatie de aandacht die het verdient? Helaas is de Return On Investment (of Return On Advertising Spend) bij veel bedrijven verre van optimaal.

Te vaak kom ik nog bedrijven tegen die hun Analytics niet goed op orde hebben, geen prioriteit geven aan end-to-end tracking of geen focus hebben op (het verbeteren van) de effectiviteit van het rendement van de website en de marketingcampagne. Paradoxaal genoeg zijn het vaak de grote ondernemingen, met vaak miljoenen Euro’s marketingbudget, die dit niet goed hebben geborgd. Het budget voor conversie-optimalisatie blijkt niet zelden een fractie van het mediabudget. Econsultancy kwam in 2011 tot een ratio van 92:1. Oftewel; van iedere 92 Euro die wordt besteed aan het verkrijgen van verkeer op de website wordt slecht 1 Euro besteed aan conversie.

Laat ons eens kijken naar uw conversiemarketing en een vrijblijvend voorstel doen deze te verbeteren.

Analytics – Meten is weten!

Toegegeven, wij zijn cijfer-nerds; overtuigd dat zuivere data de basis is voor ieder online strategie. Voor en met onze klanten analyseren we continu de data die we vergaren en vertalen die naar kansen. Het doel is altijd de verzamelde informatie begrijpelijk en inzichtelijk te maken zodat we gezamenlijk met onze klanten de prestaties van de online marketing activiteiten en de website kunnen verbeteren.

Wij helpen u met de inrichting van Google Analytics, web- en data-analyse, rapportage en de vertaling naar uw e-business doelstellingen.